După alegerile federale din 2021, a existat o cerere în rândul membrilor partidului Uniunea Creștin Democrată (CDU) de a omite cuvântul „creștin” din numele oficial al partidului, potrivit unui articol publicat miercuri de Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
O analiză internă a concluzionat că membrii partidului s-au temut că se restricționează alegerea necreștinilor în partid și au pledat ferm în favoarea renunțării la litera „C” din numele partidului CDU, potrivit Mandiner.
Dacă CDU ar trece printr-o astfel de schimbare, pentru mulți conservatori ar reprezenta o schimbare și mai spre stânga, partidul fiind deja tot mai îndepărtat de valorile conservatoare.
În Germania, încrederea în biserică a scăzut dramatic. În acest an, se așteaptă ca mai puțin de jumătate dintre nemți să se identifice ca aparținând uneia dintre cele două biserici istorice. O altă îngrijorare e reprezentată de faptul că scandalurile din cadrul Bisericii Romano-Catolice, unele abuzuri și scandaluri sexuale, au afectat percepția socială a creștinismului în ansamblu.
În urma înfrângerii de la alegerile federale, CDU face o cercetare profundă, deoarece baza de vot din ce în ce mai veche a partidului dezvăluie cât de fragil este viitorul partidului. De asemenea, alegerile europene nu au arătat până acum că referirea la creștinism ar influența succesul partidelor conservatoare.
Inițiativa din cadrul CDU nu ar fi fără precedent, deoarece, în Elveția, Partidul Popular Creștin Democrat și-a schimbat numele la nivel federal în „Die Mitte” (Central).
În dezbaterile din cadrul CDU și CSU, se subliniază adesea că alianța dintre cele două este construită pe principii conservatoare, creștine, sociale și liberal-economice. Fondul tendinței creștine a afectat în primul rând direcția socială, dar „C”, adică adjectivul creștin, întruchipează și contrastul dintre diferitele tendințe din cadrul partidului.
În trecut, politicieni de frunte din CDU și partidul bavarez Uniunea Creștin-Socialistă (CSU) au exprimat învățătura socială catolică ca o legătură între diferite tendințe. Astăzi, însă, sloganul „imaginea umană creștină” îndeplinește această funcție, care vizează în primul rând o adresare către susținătorii care pretind a fi creștini din punct de vedere cultural.
Publicația Frankfurter Allgemeine Zeitung adaugă că, deși conținutul literei „C” se schimbă, CDU/CSU nu ar trebui să renunțe la referirea la creștinism. Fără aceasta, CDU și CSU nu ar mai fi partide fraterne, ci o alianță de partide cu două convingeri politice diferite. Astfel, atâta timp cât creștinismul ca idol cultural joacă un rol în societatea germană, ar trebui păstrat numele actual, conform Remix News.
www.r3media.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu